Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Experimentální výzkum kryogenních čerpadel pro raketové pohonné jednotky
Šuráň, David ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Kozák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou čerpání kryogenních (silně podchlazených) látek. Konkrétním cílem práce je rešerše experimentálního výzkumu turbočerpadel pro raketový motory. Jsou popsány jednotlivé testy, jejich cíle, průběhy a výsledky včetně detailního popisu zkušebních tratí. Primárně byla práce zaměřena na čerpání tekutého kyslíku. V průběhu rešerše se však ukázalo, že tekutý kyslík je při testování velmi často nahrazován vodou případně tekutým dusíkem. Jsou uvedeny podmínky, za kterých je možné tyto látky srovnávat. Důvodem této záměny je bezpečnost při manipulaci a úspora finančních nákladů. Hlavními zdroji informací byly technické zprávy vypracované na základě jednotlivých experimentů a vědecké články. Další části práce jsou zaměřeny na teorii hydrodynamiky, popis čerpadel a jejich parametrů, kavitaci, inducery, spalovací cykly raket a kapalná raketová paliva. V závěru práce autor navrhl vlastní testovací trať pro čerpání kryogenních látek.
Laboratorní simulátor pro studium radiálních kluzných ložisek
Vincenc, Jan ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru radiálních kluzných ložisek s přípravou pro implementaci transparentního ložiska ze safírového monokrystalu, skrze které je možné pozorovat kontaktní oblast čepu a ložiska. Nejprve je v úvodu práce uvedeno několik zařízení používaných k testování a výzkumu kluzných ložisek. Následuje vlastní řešení práce, kde jsou uvedeny koncepční varianty a definovány důležité parametry simulátoru. V poslední části je detailně rozebrán vlastní návrh simulátoru, a nakonec jsou uvedeny jeho omezení a doporučení pro další vývoj. Výsledkem práce je konstrukční návrh a kompletní výkresová dokumentace simulátoru kluzných ložisek, kterým bude po implementaci safírového ložiska možné pozorovat kontaktní oblast pomocí optických metod.
On-Road Damper Force Measurement
Hornák, Filip ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
The first part of the master's thesis deals with basic types and functions of dampers, together with a search of commonly used methods of damper force measurements. Consequently, a design of an on-road damper force measuring assembly is made and positioned onto a 3D model of a vehicle's damper. In the final part of the thesis there is made an evaluation of conditions of use of the measuring assembly together with its versatility.
Návrh testovacího zařízení pro test opotřebení axiálních kloubů řízení
Blecha, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem několika variant testovacího zařízení pro testy axiálních kloubů řízení osobních vozidel. Jednotlivé konstrukční varianty jsou hodnoceny na základě hodnotící matice a poté je vybrána nejlepší varianta. Zvolená konstrukční varianta obsahuje kompletní návrh včetně 3D modelů a pevnostních analýz, které se soustředí na nejvíce namáhané konstrukční uzle. Tyto konstrukční uzle jsou řešeny pomocí metody konečných prvků. Hydraulika a hydraulické prvky jsou řešeny stávajícím vybavením testovací laboratoře. V závěru této práce je řešena analýza rizik nové konstrukce a její ekonomické zhodnocení.
Automatizace trati pro měření vodních ventilů
Lekeš, Pavel ; Havlíková, Marie (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vylepšením stávajícího zařízení pro měření charakteristik vodovodních ventilů. Úvod je věnován teorii vodních regulačních ventilů, následuje popis současného stavu zařízení, definice žádaných změn, návrh řešení s definicí potřebných komponent, finální provedení. Závěr je věnován zhodnocení provedených prací.
Návrh stavu pro dlouhodobé testování pryžových segmentů
Borek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zkušebního stavu pro testování životnosti pry-žových segmentů. Práce obsahuje stručný popis testované součásti, zkušebních strojů a jed-notlivých částí zkušebních zařízení. Následuje koncepční a konstrukční návrh se zdůvodně-ním volby konkrétních součástí, případně podpořené analýzami u kritických členů. Závěrem je zhodnocen celkový konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je přiložena k práci.
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení
Koncepční návrh testeru polymerního ozubení ve vakuu
Ptáček, Matyáš ; Šperka, Petr (oponent) ; Černohlávek, Mikuláš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem testeru polymerního ozubení schopného pracovat ve vakuu. Pomocí testovacího zařízení je umožněno testovat součinitel tření v ozubeném soukolí. V úvodní části práci je popsána problematika provozních podmínek satelitů na nízké oběžné dráze společně s vlivy, které na ně působí. Následně jsou vybrány vhodné polymerní materiály a popsány současné veřejně dostupné testovací zařízení. Na základě rešerše jsou zhotoveny dva koncepční návrhy, jeden z nich je vybrán a detailně popsán v závěru práce.
Automatizace trati pro měření vodních ventilů
Lekeš, Pavel ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vylepšením stávajícího zařízení pro měření charakteristik vodovodních ventilů. Úvod je věnován teorii vodních regulačních ventilů, následuje popis současného stavu zařízení, definice žádaných změn, návrh řešení s definicí potřebných komponent, finální provedení. Závěr je věnován zhodnocení provedených prací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.